Een korte handleiding voor al je Dropbox-problemen

Dropbox is de populaire cloudopslagsoftware en is toegankelijk vanaf apparaten zoals pc, Mac, iPhone of Android-apparaten. In Windows fungeert het als het opslagmedium van bestanden die u kunt herstellen in geval van computerongevallen of crash van de harde schijf. De software is echter niet vrij van fouten. Het veel voorkomende probleem is gerelateerd aan software die geen bestanden of mappen synchroniseert.

Terwijl u deze pagina bekijkt, gaan we ervan uit dat u problemen ondervindt bij het synchroniseren van uw bestanden en mappen. Raak niet in paniek. Dropbox-klantenservice België is een team van hoogopgeleide professionals en helpt u bij het oplossen van de synchronisatieproblemen.

  1. Op het meest basale niveau moet u controleren of het vastloopt of niet op uw pc draait. Dit is de oorzaak van het synchronisatieprobleem. In dergelijke gevallen kunt u het proces opnieuw starten; dit zal het probleem oplossen.
  2. Ten tweede, is om te controleren of een bestand is geopend in een toepassing. Het slaat het bestand niet op dat al in gebruik is.
  3. Ten derde moet je de Dropbox-cache leegmaken om de synchronisatieproblemen op te lossen. Bijvoorbeeld:
  • Onder de Verkenner-optie in Windows 10, ga naar de Dropbox-optie.
  • Zoek .dropbox.cache.
  • Verwijder alle bestanden in de cache.
  1. Ten vierde kunt u de selectieve synchronisatie-optie ook gebruiken om als volgt de bestanden te kiezen die u als back-up wilt gebruiken:
  • Klik op het pictogram
  • Ga naar voorkeuren> synchroniseren onder het gedeelte Instellingen.
  • Klik en plaats de bestanden die u onder Selectieve synchronisatiemap wilt plaatsen.
  1. Ten vijfde moet u ervoor zorgen dat uw pc een goede internetverbinding heeft voor de goede werking van de software. Dit hangt ook af van de snelheid van het internet.
  2. De antivirussoftware kan ook de goede werking van synchronisatie verstoren. Daarom kunt u de antivirussoftware tijdelijk uitschakelen om uw bestanden opnieuw te synchroniseren.
  3. Als de bovenstaande stappen u niet de gewenste resultaten geven, kan het probleem liggen in onjuiste configuraties / instellingen. Daarom moet u de geavanceerde instellingen met betrekking tot de opslagsoftware wijzigen.
  4. Als alternatief kunt u het ook proberen door de toepassing bij te werken naar de nieuwste versie.

Dit bericht heeft je meerdere oplossingen gegeven die je als leek kunt gebruiken als er een probleem is met de synchronisatie. Voor meer hulp kun je dropbox klantenservice belgie bellen voor hulp.

Originele bron